Program LOCIS był dla mnie szczególną okazją do eksploracji piękna. Kontakt z irlandzką naturą wywołuje silne emocje. Początkowo zakładałam realizację tylko jednego projektu, Postnecropolis, związanego z polska i irlandzką tradycją funeralną oraz fascynacją torfem. Jednak powalona kontaktem z tutejszymi stadami owiec, zrealizowałam jeszcze dwa projekty, przy okazji. Preserving of Ireland to zestaw małych nagrobków dla najbardziej reprezentatywnych produktów lokalnych. Drugi z nich: Recording of emotions powstał z wełny zebranej podczas wędrówki w irlandzkich górach.
W jednym z torfowych nagrobków zakonserwowałam serce owcy, metaforyczne serce Irlandii. Owce ocierają się o drzewa, skały, druty, zostawiając małe próbki wełny. Zawiera ona szczątki roślin, przejmuje kolor otoczenia. Zebrałam pokaźną ilość tej brudnej wełny i przetworzyłam ją w rodzaj przędzy, zapisu podróży.
The LOCIS program was a special occasion for me to explore beauty. Contact with nature evokes very strong emotions. At first I had only one project, Postnecropolis, which relates to polish and irish funeral tradition and a fascination with peat. I was particularly struck by the herds of sheep here and as the residency progressed two further projects emerged: Preservation of Ireland, a set of small peat graves for food that is significant to Ireland, and Recording of emotions, which I made after walking in the hills here.
W jednym z torfowych nagrobków zakonserwowałam serce owcy, metaforyczne serce Irlandii. Owce ocierają się o drzewa, skały, druty, zostawiając małe próbki wełny. Zawiera ona szczątki roślin, przejmuje kolor otoczenia. Zebrałam pokaźną ilość tej brudnej wełny i przetworzyłam ją w rodzaj przędzy, zapisu podróży.
The LOCIS program was a special occasion for me to explore beauty. Contact with nature evokes very strong emotions. At first I had only one project, Postnecropolis, which relates to polish and irish funeral tradition and a fascination with peat. I was particularly struck by the herds of sheep here and as the residency progressed two further projects emerged: Preservation of Ireland, a set of small peat graves for food that is significant to Ireland, and Recording of emotions, which I made after walking in the hills here.
In one small peat grave I preserved a sheep heart, a metaphorical heart of Ireland. As the sheep move against trees, rocks, wire fences, they leave small pieces of wool. This wool is dirty, containing plants debris and taking the colour of landscape around. During my walks in the hills I collected this wool and made kind of yarn wchich became a recording of my walks.
empty grave after sheep heart (this heart is now with me in Poland)
photos: Padraig Cunningham
some photos from slideshow:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz