piątek, 6 kwietnia 2012

MY FIRST BIO WORK (in proces since 2007)




Ilekroć jestem w domu rodzinnym mam szansę udokumentować postępy w ,,życiu,, mojej pierwszej organicznej pracy. Powstała ona w 2007 roku (na 3 roku studiów) i do tej pory nieustannie się zmienia, obrazując niejako proces biologicznej degradacji ciała ludzkiego. Bazę stanowi forma z żywicy poliestrowej, wnętrze zaś warstwa mięsa obficie impregnowana żywicą. Proces psucia rozpoczął się jeszcze podczas tworzenia, w pracowni. Jego intensyfikacja miała apogeum podczas kilku wystaw (efekty zapachowe, specyficzna ciecz). Smaku temu procesowi dodaje fakt, iż zaznałam zakażenia. Do końca studiów praca ,,wystawiona była,, na podwórzu WSW ASP w Łodzi. Po ukończeniu studiów zabrałam ją do domu, gdzie znalazła miejsce ,,wiecznego spoczynku,,.Od lat dokumentuję postępujące zmiany, zmiany koloru, pęknięcia pancerza. Od pewnego czasu ustały efekty zapachowe, tym samym praca stała się mniej złowroga. Nabiera swoistej szlachetności i spokoju. Mimo upływu lat mam do niej szczególny sentyment.

2 komentarze:

  1. Fajna praca.Dlaczego jednak "proces degradacji ludzkiego ciała" a nie ciała w ogóle?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tu w zasadzie chodzi o ciało w ogóle, forma ma ludzkie znamiona ale mięso jest zwierzęce.

    OdpowiedzUsuń

O mnie

Moje zdjęcie
Karolina Żyniewicz 2009 – gradueted from the Academy of Fine Arts in Łódź; Solo exhibitions: 2014 - Delectatio morosa, Milosc Gallery, Toruń; Hiperfobium, Lameli Gallery, Krakow; 2013 – Quarantine, Wozownia Gallery, Toruń; 2012 – Private life of life, Baszta Gallery, Zbąszyń; 2011 – Fear for darkness, BWA Katowice; Kuriosa, Art Agenda Nova, Krakow; 2010 – Spielsache, Academy of Fine Arts in Krakow; 2009 – Homo ludens, Fabrystrefa Gallery, Łódź; Group exhibitions: 2015 - Flow, fallout skies, bad weather, Mona Inner Spaces, Poznań, 2014 –LOCAL, The Dock Art Centre, Carrick on Shannon, Ireland; inSpiracje/Xtreme, 13 Muz, Szczecin; Cake and blood, Two Left Hands Gallery, Katowice; 2013 – Exteritories, Toruń, Experiment, Zbąszyń; 2012 – The limit of sculpture, Academy of Fine Arts in Warsaw; Grating of the gums on a meniscus, Cellar Gallery, Krakow; On strange feeling, Zderzak Gallery, Krakow; Organic, Cellar Gallery, Krakow