przeanalizowałam przypadki skandalu w sztuce
elementy, składniki niezbędne do jego zaistnienia
i postanowiłam skumulować je w jednym
(niczym Orlan idealne wizerunki).
teoretycznie rzecz biorąc powinnam wywołać skandal nad skandale
zaistnieć z przytupem,
gdyż artefakt mój:
1. zawiera wizerunek krzyża, co prawda równoramiennego ale przy Pasji Nieznalskiej to nie przeszkadzało
2. krzyżyki oznaczają kolejne dni poprzedniej menstruacji, czyli jest wątek feministyczny, zawsze zaczepny
3.dodatkowo medium jest krew menstruacyjna czyli abiekt nad abiekty
4. wszystko utrzymane jest w kiczowo-barokowej stylistyce (złote tła)
5. elementy ułożone są w uproszczony kształt fallusa
6.wątek jest obrzydliwie osobisty
7. forma jest prosta i nie wyszukana a zdjęcie dokumentujące mocno robocze
śmiem jednak twierdzić, iż skandalu nie wywołam, o ile w ogóle jakąkolwiek reakcję, bo:
1. ja to tylko ja
2. to wszystko już było
3. kumulacja mocnego pozbawia je mocy
4. dotrze to to do garstki osób, w dodatku raczej pozytywnie nastawionych
5. żart zwykle hamuje wrogość
postanowiłam mój ,,skandalik,,
poddać estetyzacji
ugrzecznić
uporządkować
otrzymał szlachetnie malarskie podłoże
geometryczny układ
ikoniczny blichtr
stał się przez to jeszcze bardziej
bezradnie wulgarny
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
O mnie
- Karolina Żyniewicz/artdycyna
- Karolina Żyniewicz 2009 – gradueted from the Academy of Fine Arts in Łódź; Solo exhibitions: 2014 - Delectatio morosa, Milosc Gallery, Toruń; Hiperfobium, Lameli Gallery, Krakow; 2013 – Quarantine, Wozownia Gallery, Toruń; 2012 – Private life of life, Baszta Gallery, Zbąszyń; 2011 – Fear for darkness, BWA Katowice; Kuriosa, Art Agenda Nova, Krakow; 2010 – Spielsache, Academy of Fine Arts in Krakow; 2009 – Homo ludens, Fabrystrefa Gallery, Łódź; Group exhibitions: 2015 - Flow, fallout skies, bad weather, Mona Inner Spaces, Poznań, 2014 –LOCAL, The Dock Art Centre, Carrick on Shannon, Ireland; inSpiracje/Xtreme, 13 Muz, Szczecin; Cake and blood, Two Left Hands Gallery, Katowice; 2013 – Exteritories, Toruń, Experiment, Zbąszyń; 2012 – The limit of sculpture, Academy of Fine Arts in Warsaw; Grating of the gums on a meniscus, Cellar Gallery, Krakow; On strange feeling, Zderzak Gallery, Krakow; Organic, Cellar Gallery, Krakow
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz