środa, 1 sierpnia 2012

afirmation of remainders

Dla wielu ludzi sztuka jest tylko, swego rodzaju, skutkiem ubocznym rzeczywistości, pozostałością po konsumpcji codzienność. Idąc tym tropem, od pewnego czasu wykorzystuję to produkcji swych artefaktów, to, co zostaje mi z przygotowania i konsumpcji posiłków. Tym samym kumuluję efekt zbędności.

A lot of people trade art like a unnessesery remainder of reality, something, wat remains after eating of everyday. With this thing I have started to make my works of items, which stay on my kitchen's table. I cumulation efect of redundance.


Viele Leute denken, dass Kunst ist nur eine Reste nach Taglichkeit. Mit diesem Gedanke, von einer Zeit, ich mache meine Arbeite aus es, was an menem Tisch bleibt. Es ist etwas wie machen Unnutig grosser.

piątek, 27 lipca 2012

vege-cannibalism

Wymyśliłam prosty sposób wizualizacji sprzężenia świata roślinnego i zwierzęcego (a tym samym ludzkiego). Awers to mimezis skóry, rewers płótno lniane obsiane rzeżuchą. Pojawiające się kiełki zamierzam systematycznie zjadać, dopuszczając się swoistego vege-kanibalizmu



It is my simple way for vizualisation of tie between plant's and animal's ( human's) world. Awers is like skin and rewers is canvas with breeding of cress. I will eat all new sprouts, what will be something like vege-cannibalism.

wtorek, 24 lipca 2012

some pictures withaut painter





I am not painter but like making pictures. My equipment is natural and artyficial substances, mixed together. Nobady can make colours and shapes better as life, especially  when it is in death's process. I prepere only some situations and make observation.

piątek, 20 lipca 2012

everything about blood (dangerous examinations)

Temat krwi wydaje się oczywisty i artystycznie wyeksploatowany, jednak ostatnio odkryłam go na nowo, jako ogromną kopalnię znaczeń, odniesień. Postanowiłam poświęcić się temu tematowi na dłużej. Zbadać wszelkie możliwe sensy ,,soku życia,, kulturowe zasady z nim związane. Ciekawi mnie sama materialność krwi, jej różnorodne stany, zmienne w zależności od stanu organizmu, jak również usytuowania krwi w ciele i poza nim. Fascynujące jest zespolenie sakralności z abiektualnością (różne stany skupienia i koloru krwi). Widok krwi wywołuje specyficzne ludzkie (ale też zwierzęce) reakcje (od lęku aż po uzależnienie od smaku i zapachu), które chcę zbadać na podstawie wizualnych eksperymentów. ,,Zabawa,, z tym płynem pociąga tym bardziej, iż niesie ze sobą ryzyko zarówno biologiczne jak i kulturowe.

wątki:
utrata krwi
widok krwi (kolor)
przesądy
krew-abiekt (krwotok, odpady medyczne)-źródło życia i źródło śmierci
wampiryzm i kanibalizm
potrawy z krwi (specyficzne przełamanie tabu)
smak i zapach
siła schematów menttalnych

O mnie

Moje zdjęcie
Karolina Żyniewicz 2009 – gradueted from the Academy of Fine Arts in Łódź; Solo exhibitions: 2014 - Delectatio morosa, Milosc Gallery, Toruń; Hiperfobium, Lameli Gallery, Krakow; 2013 – Quarantine, Wozownia Gallery, Toruń; 2012 – Private life of life, Baszta Gallery, Zbąszyń; 2011 – Fear for darkness, BWA Katowice; Kuriosa, Art Agenda Nova, Krakow; 2010 – Spielsache, Academy of Fine Arts in Krakow; 2009 – Homo ludens, Fabrystrefa Gallery, Łódź; Group exhibitions: 2015 - Flow, fallout skies, bad weather, Mona Inner Spaces, Poznań, 2014 –LOCAL, The Dock Art Centre, Carrick on Shannon, Ireland; inSpiracje/Xtreme, 13 Muz, Szczecin; Cake and blood, Two Left Hands Gallery, Katowice; 2013 – Exteritories, Toruń, Experiment, Zbąszyń; 2012 – The limit of sculpture, Academy of Fine Arts in Warsaw; Grating of the gums on a meniscus, Cellar Gallery, Krakow; On strange feeling, Zderzak Gallery, Krakow; Organic, Cellar Gallery, Krakow