poniedziałek, 24 czerwca 2013

biology of discovery / biologia znaleziska

Jakiś czas temu, przypadkowo będąc na terenie fortów Bemowo, natrafiałam na serię dziwnych morskich w kolorze ale też tematyce obrazków (częściowo z Gdyni lub Gdańska). Były przyczepione na jakiejś tablicy, w typie szkolnych lub zakładowych. Poczułam do nich coś, ale na tyle mało konkretnie, że zabrałam tylko 2. Może to, że nie byłam sama nie pozwoliło przeczuciu na dobre się wykluć, kto wie.
Przyniesione do domu 2 ,,łupy,, zakiełkowały w większy pomysł. Zatem dokładnie niemal w tygodniową rocznicę, wybrałam się do fortów ,noch einmal, z całkowitą pewnością, że tam na mnie czekają. Bo i kto mógł w nich coś dostrzec, skoro nawet ja, miłośniczka pozornej zbędności, nie doceniłam w porę ich potencjału.
A jednak. Z jednej strony szkoda, że mój szerszy pomysł zawęził się do 2 obiektów, z drugiej zaś radość, że pojawiła się osoba, która miała podobne przeczucie, co do znaleziska i w dodatku, się nie wahała.
Mam nauczkę, by nigdy więcej nie zostawiać czegoś, co choćby szeptem do mnie przemówi.

A oto gra wizualna odnosząca się do powyższego.
Zafascynował mnie kolor zdjęć oraz architektura fortów. Zatem poczyniłam skrót formalny.
Pod każdym obrazkiem umieszczona jest strzykawka z płynem odpowiadającym kolorem zdjęciom. Woda skapuje powoli (jak wszędobylska wilgoć w tym miejscu)i wypływa na zewnątrz do pojemnika - fosy (metalowego lub też gipsowego).






Ot taki przestrzenny zapis zdarzenia, kartka z pamiętnika. A czemu tak?......bo nie inaczej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
Karolina Żyniewicz 2009 – gradueted from the Academy of Fine Arts in Łódź; Solo exhibitions: 2014 - Delectatio morosa, Milosc Gallery, Toruń; Hiperfobium, Lameli Gallery, Krakow; 2013 – Quarantine, Wozownia Gallery, Toruń; 2012 – Private life of life, Baszta Gallery, Zbąszyń; 2011 – Fear for darkness, BWA Katowice; Kuriosa, Art Agenda Nova, Krakow; 2010 – Spielsache, Academy of Fine Arts in Krakow; 2009 – Homo ludens, Fabrystrefa Gallery, Łódź; Group exhibitions: 2015 - Flow, fallout skies, bad weather, Mona Inner Spaces, Poznań, 2014 –LOCAL, The Dock Art Centre, Carrick on Shannon, Ireland; inSpiracje/Xtreme, 13 Muz, Szczecin; Cake and blood, Two Left Hands Gallery, Katowice; 2013 – Exteritories, Toruń, Experiment, Zbąszyń; 2012 – The limit of sculpture, Academy of Fine Arts in Warsaw; Grating of the gums on a meniscus, Cellar Gallery, Krakow; On strange feeling, Zderzak Gallery, Krakow; Organic, Cellar Gallery, Krakow