czwartek, 30 maja 2013

krwawnik ( visual sampler of blood / próbnik wizualny krwi)

KREW - temat zgrany znaczeniowo do bólu. Niezmiennie jednak atrakcyjny i ludzko bliski.

Paradoksalnie krew - nośnik totalnie autonomicznych cech osobniczych każdej istoty ludzkiej czy zwierzęcej, na pierwszy rzut oka zawsze jest taka sama - czerwona. Różne mogą być jedynie odcienie czerwieni.

Dlatego postanowiłam spróbować małej wampiriady. Badając jednocześnie gotowość ludzi do poświęcenia choć kropli swej krwi.

Idea jest taka, że znanym mi osobom, mniej lub bardziej bliskim, chcę rozdawać małe foliowe woreczki
( kojarzone z opakowaniami na działki) z prośbą o zamknięcie w nich wacika naznaczonego własną krwią. Każda poproszona osoba może sobie nakłuć palec od razu, w akcie pewnej grzeczności i sympatii wobec mnie, ale też może poczekać na dowolny wypadek losowy np.skaleczenie, kiedy to wykorzysta bezsensowny upływ cennej cieczy. W każdym przypadku woreczek, sygnowany imieniem dawcy musi wrócić do mnie (nawet drogą pocztową:).

Działania obejmują również zwierzęta, na takiej samej zasadzie jak  ludzi.

Z uzbieranej kolekcji ciepłych odcieni powstanie obiekt-instalacja-krwawnik-próbnik.

Nie mam nawet odrobiny pewności, że ten experyment się powiedzie ale jak zwykle SPRAWDZAM!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
Karolina Żyniewicz 2009 – gradueted from the Academy of Fine Arts in Łódź; Solo exhibitions: 2014 - Delectatio morosa, Milosc Gallery, Toruń; Hiperfobium, Lameli Gallery, Krakow; 2013 – Quarantine, Wozownia Gallery, Toruń; 2012 – Private life of life, Baszta Gallery, Zbąszyń; 2011 – Fear for darkness, BWA Katowice; Kuriosa, Art Agenda Nova, Krakow; 2010 – Spielsache, Academy of Fine Arts in Krakow; 2009 – Homo ludens, Fabrystrefa Gallery, Łódź; Group exhibitions: 2015 - Flow, fallout skies, bad weather, Mona Inner Spaces, Poznań, 2014 –LOCAL, The Dock Art Centre, Carrick on Shannon, Ireland; inSpiracje/Xtreme, 13 Muz, Szczecin; Cake and blood, Two Left Hands Gallery, Katowice; 2013 – Exteritories, Toruń, Experiment, Zbąszyń; 2012 – The limit of sculpture, Academy of Fine Arts in Warsaw; Grating of the gums on a meniscus, Cellar Gallery, Krakow; On strange feeling, Zderzak Gallery, Krakow; Organic, Cellar Gallery, Krakow