środa, 5 grudnia 2012

literality subcutaneous desires / dosłowność podskónych pragnień





Nadal nie słabnie we mnie fascynacja materialnością, tworzywowością mięsa. Szukam jednak jak najmniej radykalnych jego zastosowań. Jakkolwiek dziwnie to zabrzmi, odkryłam ostatnio wyjątkowość słoniny. Jest to niejako pochodna mięsa, jednak z racji zawartości tłuszczu nie podlega tak szybkim i spektakularnym procesom psucia, jak ono. Jest to warstwa podskórna, czyli jakby przedsionek wtajemniczenia. Kojarzona z biedą i prostotą, spożywczo deprecjonowana. Posiada niepowtarzalną sprężystość i plastyczność. Stała się ostatnio moim podobraziem, backgroundem grającym pierwszoplanową rolę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
Karolina Żyniewicz 2009 – gradueted from the Academy of Fine Arts in Łódź; Solo exhibitions: 2014 - Delectatio morosa, Milosc Gallery, Toruń; Hiperfobium, Lameli Gallery, Krakow; 2013 – Quarantine, Wozownia Gallery, Toruń; 2012 – Private life of life, Baszta Gallery, Zbąszyń; 2011 – Fear for darkness, BWA Katowice; Kuriosa, Art Agenda Nova, Krakow; 2010 – Spielsache, Academy of Fine Arts in Krakow; 2009 – Homo ludens, Fabrystrefa Gallery, Łódź; Group exhibitions: 2015 - Flow, fallout skies, bad weather, Mona Inner Spaces, Poznań, 2014 –LOCAL, The Dock Art Centre, Carrick on Shannon, Ireland; inSpiracje/Xtreme, 13 Muz, Szczecin; Cake and blood, Two Left Hands Gallery, Katowice; 2013 – Exteritories, Toruń, Experiment, Zbąszyń; 2012 – The limit of sculpture, Academy of Fine Arts in Warsaw; Grating of the gums on a meniscus, Cellar Gallery, Krakow; On strange feeling, Zderzak Gallery, Krakow; Organic, Cellar Gallery, Krakow