znów zbieram ślady cudzej tożsamości, tym razem dłonie
te, które stykają się z moją najczęściej, dosłownie i w przenośni
każda z nich jest inna, tak, jak nie powtarzalne są wszelkie inne poszczególne części ciała
choć w ogólności, ,,złożeni do kupy,, wszyscy jesteśmy tym samym, człowiekiem
wyszywam te ,,szkice z natury,, na siebie, oddając tym samym dość znaczący w życiu gest, pocieszenia, zapewnienia o byciu
i wyszywam je tworząc ,,dekorację,, i implant rzeczywistości zarazem
moja dłoń jest naznaczona bielą, zanika w tle materiału, bo w gruncie rzeczy, nie o mnie tu chodzi
każda kolejna wyszyta jest kolorem wybranym przed właściciela dłoni lub przez niego wyraźnie preferowanym
tworzy się swoisty wykres, który z czasem przestaje być czytelny
linie się przeplatają, nakładają na siebie
walczą o uwagę i pierwszeństwo
aplikacja staje się gruba, mięsista, solidna, przestrzenna
choć ,,ja,, w niej zanika
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
O mnie
- Karolina Żyniewicz/artdycyna
- Karolina Żyniewicz 2009 – gradueted from the Academy of Fine Arts in Łódź; Solo exhibitions: 2014 - Delectatio morosa, Milosc Gallery, Toruń; Hiperfobium, Lameli Gallery, Krakow; 2013 – Quarantine, Wozownia Gallery, Toruń; 2012 – Private life of life, Baszta Gallery, Zbąszyń; 2011 – Fear for darkness, BWA Katowice; Kuriosa, Art Agenda Nova, Krakow; 2010 – Spielsache, Academy of Fine Arts in Krakow; 2009 – Homo ludens, Fabrystrefa Gallery, Łódź; Group exhibitions: 2015 - Flow, fallout skies, bad weather, Mona Inner Spaces, Poznań, 2014 –LOCAL, The Dock Art Centre, Carrick on Shannon, Ireland; inSpiracje/Xtreme, 13 Muz, Szczecin; Cake and blood, Two Left Hands Gallery, Katowice; 2013 – Exteritories, Toruń, Experiment, Zbąszyń; 2012 – The limit of sculpture, Academy of Fine Arts in Warsaw; Grating of the gums on a meniscus, Cellar Gallery, Krakow; On strange feeling, Zderzak Gallery, Krakow; Organic, Cellar Gallery, Krakow
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz