Z przedmiotami podobnie jak z ludźmi, czasem istnieją uporczywie obok, a dopiero po długim czasie odkrywa się ich wartość.
Tak właśnie obrosłam w płyty cd - nośniki danych a tym samym pewnych wartości. W dodatku idealnie okrągłe i czysto lśniace.
Leżały tak i leżały uporczywie napraszając się wyobraźni aż upór się opłacił.
Skojarzyłam z hostią. Bo kształt, bo nośnik znaczeń, bo ważne acz czasowe.
Tak to powstaje kolekcja hostii pogańskich, sakralizacja konsumpcji.
Wybrałam z zestawu wartości uniwersalnych te, które dla mnie osobiście są najważniejsze i wyryłam je na powierzchni płyt, totalnie uniemożliwiając tym samym odtwarzanie zapisanych tam danych. Jednym słowem, moje na wierzchu:)
Hostie otrzymują należytą oprawę, umieszczane w białych poduszkach, niczym relikwie codzienności.
Ile ich będzie? Tyle, ile ważnych dla mnie słów.
Póki co, nadal ryję i szyję:)
czwartek, 15 sierpnia 2013
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
O mnie
- Karolina Żyniewicz/artdycyna
- Karolina Żyniewicz 2009 – gradueted from the Academy of Fine Arts in Łódź; Solo exhibitions: 2014 - Delectatio morosa, Milosc Gallery, Toruń; Hiperfobium, Lameli Gallery, Krakow; 2013 – Quarantine, Wozownia Gallery, Toruń; 2012 – Private life of life, Baszta Gallery, Zbąszyń; 2011 – Fear for darkness, BWA Katowice; Kuriosa, Art Agenda Nova, Krakow; 2010 – Spielsache, Academy of Fine Arts in Krakow; 2009 – Homo ludens, Fabrystrefa Gallery, Łódź; Group exhibitions: 2015 - Flow, fallout skies, bad weather, Mona Inner Spaces, Poznań, 2014 –LOCAL, The Dock Art Centre, Carrick on Shannon, Ireland; inSpiracje/Xtreme, 13 Muz, Szczecin; Cake and blood, Two Left Hands Gallery, Katowice; 2013 – Exteritories, Toruń, Experiment, Zbąszyń; 2012 – The limit of sculpture, Academy of Fine Arts in Warsaw; Grating of the gums on a meniscus, Cellar Gallery, Krakow; On strange feeling, Zderzak Gallery, Krakow; Organic, Cellar Gallery, Krakow
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz