W dzieciństwie nie znosiłam puzzli podświadomie, teraz zaś mogę to robić całkiem świadomie.
Ta ich bezsensowna jednoznaczność.
Od początku jest jasne, co mam być rezultatem. Narzucony z góry, najczęściej kiczowy do bólu obrazek.
Siedzi człowiek godzinami i mozoli się kombinując, jak dopasować fragmenty tak, by powstał jedyny słuszny wizual.
Najgorsze, że jak już złoży, co trzeba i spojrzy z góry, to poczuje ,,ukłucie,, rozczarowania. Tyle zachodu dla takiego gniota? Co z tym teraz? Rozłożyć i układać jeszcze raz? Nie, to już przesadny sadyzm. Może ,,obdarować-uszczęśliwić,, kogoś innego? Ewentualnie wyrzucić, takie to wszak brzydkie. W prawdzie nieco żal wysiłku ale co tam, przecież można otworzyć kolejne pudełko z koszmarnym schematem.
Lubię tylko gry, w których reguły są moje. Nie interesują mnie darowane rozwiązania, choćby wszystkim wokół się podobały.
Wreszcie ,,zemściłam,, się na puzzlach, wywróciłam je do góry dnem, wybebeszyłam, wbijając w moją własną kulturę.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
O mnie
- Karolina Żyniewicz/artdycyna
- Karolina Żyniewicz 2009 – gradueted from the Academy of Fine Arts in Łódź; Solo exhibitions: 2014 - Delectatio morosa, Milosc Gallery, Toruń; Hiperfobium, Lameli Gallery, Krakow; 2013 – Quarantine, Wozownia Gallery, Toruń; 2012 – Private life of life, Baszta Gallery, Zbąszyń; 2011 – Fear for darkness, BWA Katowice; Kuriosa, Art Agenda Nova, Krakow; 2010 – Spielsache, Academy of Fine Arts in Krakow; 2009 – Homo ludens, Fabrystrefa Gallery, Łódź; Group exhibitions: 2015 - Flow, fallout skies, bad weather, Mona Inner Spaces, Poznań, 2014 –LOCAL, The Dock Art Centre, Carrick on Shannon, Ireland; inSpiracje/Xtreme, 13 Muz, Szczecin; Cake and blood, Two Left Hands Gallery, Katowice; 2013 – Exteritories, Toruń, Experiment, Zbąszyń; 2012 – The limit of sculpture, Academy of Fine Arts in Warsaw; Grating of the gums on a meniscus, Cellar Gallery, Krakow; On strange feeling, Zderzak Gallery, Krakow; Organic, Cellar Gallery, Krakow
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz